YoungCapital was op zoek naar innovatie en efficiëntie binnen hun sourcingproces en vonden dit bij Soorce

Lynn de Geus
Communicatie medewerker
Lynn de Geus

Na een half jaar samenwerking met Soorce, delen we graag de ervaringen van YoungCapital. Madelon Blokker, Manager Corporate Recruitment bij YoungCapital, deelt graag haar inzichten uit onze samenwerking. 

Over YoungCapital

YoungCapital is een vooruitstrevend uitzendbureau dat zich richt op het verbinden van studenten en starters met uitdagende bijbanen en startersbanen. Ze streven ernaar om jong talent te helpen hun potentieel te ontdekken en te ontwikkelen.

De uitdagingen van YoungCapital

Madelon: "De uitdagingen bij YoungCapital waren duidelijk. We hadden simpelweg niet voldoende tijd voor een effectieve zoektocht voor onze meer specialistische functies. Het handmatig versturen van eerste, tweede en soms zelfs derde berichten was enorm tijdrovend."

Waarom Soorce?

Madelon: "We zijn altijd op zoek naar innovatieve manieren om dingen slimmer en sneller te doen, zo ook ons sourcingproces. Onze nieuwsgierigheid naar Soorce werd daardoor gewekt, waarna we de samenwerking hebben opgezocht om te kijken wat het ons zou opleveren. We hoopten bij Soorce een stukje efficiëntie te vinden, niet alleen in het vinden van de juiste kandidaten, maar ook in de benadering en de opvolging van die kandidaten."

"Ik heb het contact en de samenwerking als zeer positief ervaren; alles verloopt goed en daar ben ik echt tevreden over."

Wat zijn de voordelen van de samenwerking?

Madelon: “De implementatie van Soorce binnen YoungCapital verliep bijzonder soepel. We konden snel schakelen met het team van Soorce en het was fijn dat we meteen een koppeling met ons Applicant Tracking System (ATS) konden maken.”

De kandidatenlijsten

“Een ander aanzienlijk voordeel dat Soorce ons bood, was de gedetailleerde kandidatenlijsten. Door een survey in te vullen over het gezochte profiel, kregen we snel een helder overzicht van potentiële kandidaten en hoe goed zij matchten met onze criteria. Het is volgens ons een erg efficiënte manier om een kandidatenlijst te verkrijgen om zo gericht kandidaten te kunnen benaderen.”

De berichtencampagnes  

“Hoewel we een sterk eigen copywriting team hebben, was het een groot voordeel om de basis van onze berichten door Soorce te laten opstellen, afgestemd op onze eigen tone of voice. Ons team voerde vaak nog kleine aanpassingen door aan deze berichten, om echt de taal en stijl van onze organisatie erin door te laten schemeren.”

De benadering van kandidaten  

“Het grote voordeel voor ons lag in de mogelijkheid om op een effectieve en tegelijk persoonlijke manier veel kandidaten te benaderen, wat ons aanzienlijk veel tijd heeft bespaard door de automatisering van het proces." Het was soms wel een uitdaging om direct op alle berichten te reageren. Het is daarom belangrijk om specifiek tijd hiervoor in te plannen in de agenda.”

En dan even over de resultaten

Madelon: “De resultaten van onze samenwerking met Soorce wisselden per campagne, afhankelijk van de verschillende soorten vacatures die we behandelden. Sommige campagnes waren heel succesvol, andere wat minder. Dit komt vooral door de diversiteit aan functies die we hebben geprobeerd te vullen.

Toch hebben we dankzij Soorce veel waardevolle gesprekken gevoerd met kandidaten. De manier waarop Soorce kandidaten snel en doeltreffend benaderde, heeft echt een positief effect gehad. De snelle en effectieve aanpak van Soorce heeft zeker bijgedragen aan het succes van deze gesprekken.”


"Het voordeel is dat je door middel van de survey die je invult over het zoekprofiel, in een hele korte tijd een heel duidelijk overzicht krijgt van wie er in de markt zijn.”

“Soorce biedt flexibiliteit”

Madelon: "We hebben ervoor gekozen om een aantal campagnes bij Soorce in te kopen en ik waardeer het enorm dat ik de vrijheid heb om deze naar behoefte in te zetten. We merken dat sommige vacatures we zelf kunnen vullen, maar voor andere, minder frequente of meer gespecialiseerde rollen, is dat een grotere uitdaging. Op die momenten vertrouwen we op Soorce om niet alleen onze sourcing capaciteit, maar ook ons netwerk te vergroten."

Wat beviel minder aan de samenwerking met Soorce?

Madelon: “Tijdens onze samenwerking met Soorce kwamen we uitdaging tegen bij het werven voor onze zeer specialistische functies. Onze hoge eisen waren soms lastig te vangen via de manieren van Soorce, wat in enkele gevallen tot een mismatch leidde tussen de voorgestelde kandidaten en onze specifieke behoeften.

Toch bood het team van Soorce ons goede ondersteuning. Ze toonden aan dat Soorce voor de minder complexe rollen een uiterst efficiënte oplossing biedt, waarmee we snel en effectief een groot aantal kandidaten konden bereiken. Hoewel we voor de zeer gespecialiseerde rollen soms zelf de leiding namen in de zoektocht, heeft de samenwerking met Soorce waardevolle inzichten opgeleverd en bijgedragen aan de verbetering van onze processen.”

Zouden jullie Soorce aanbevelen?

Madelon: "Ik zou Soorce zeker aanbevelen aan andere organisaties die behoefte hebben aan meer sourcingcapaciteit dan ze tijd voor hebben, vooral als ze proactief hun kandidatenpijplijn voor bepaalde rollen willen vullen. Soorce is absoluut een waardevolle partner om mee samen te werken."

"Tot nu toe zijn we zeer tevreden en vinden we het top om op deze manier continu te innoveren in ons sourcingproces!"

We hebben YoungCapital geholpen hun sourcingproces te optimaliseren. Ben je benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Plan dan nu een demo in met Jesse!

Kies jij voor the new way of sourcing?

Of bel ons: 020 – 30 86 073
Gepersonaliseerde zoekstrategie
Effectieve LinkedIn-campagnes
Online dashboard