Kasparov Finance & BI: Innovatie in sourcing met Soorce

Lynn de Geus
Communicatie medewerker
Lynn de Geus

Kasparov Finance & BI heeft Soorce al twee jaar als partner in hun wervingsstrategie. Martijn Broekmans, Operations Director, deelt zijn ervaringen over de samenwerking.

Over Kasparov Finance & BI

Kasparov Finance & BI is een toonaangevende bemiddelaar van financials en specialist in Business Intelligence (BI) en Environmental, Social & Governance (ESG). Met 15 jaar ervaring en een sterk netwerk in de Randstad en Zuid-Nederland biedt Kasparov advies, interim-professionals en oplossingen om financiële teams te versterken, data-gedreven besluiten te nemen en duurzaamheidsdoelen zoals CSRD te realiseren.

Soorce als uitbreiding van onze wervingsstrategie

Martijn: "Onze strategie is de afgelopen tijd eigenlijk niet veel veranderd, hooguit aangescherpt. We benaderen kandidaten proactief via LinkedIn en werken veel samen met hogescholen, universiteiten en studieverenigingen om jong talent te vinden. 

We werken dus op verschillende manieren om kandidaten te werven en Soorce is daar twee jaar geleden één van geworden. De geavanceerde tooling van Soorce zorgt bij ons voor een grotere diversiteit in wervingskanalen en is daarom ook een hele fijne uitbreiding van onze strategie geweest.”

Open voor innovatie

Martijn: "De afgelopen twee jaar hebben we flinke groei doorgemaakt. We zijn bijna twee keer zo groot geworden in het aantal medewerkers. Deze groei bracht nieuwe uitdagingen met zich mee, vooral als het gaat om sourcing. We zijn altijd op zoek naar slimmere en efficiëntere manieren om zaken aan te pakken, en vanaf het begin hadden we het gevoel dat Soorce hieraan zou bijdragen. 

“Op de vraag 'Waarom Soorce?' zou ik antwoorden: omdat het innovatief is en een nieuwe benadering biedt ten opzichte van wat we voorheen deden."

Implementatie en gebruiksvriendelijkheid

Martijn: "De implementatie was eenvoudig en kostte weinig werk. Dit is echt een van de sterke punten van Soorce – het is gemakkelijk te integreren in ons werkproces. Zeker in ons geval zagen we het als een ‘on top of’ oplossing, en ik zou bijna zeggen: waarom zou je het niet doen?

Wat betreft gebruiksvriendelijkheid merkten we in het begin wel dat Soorce nog in de opbouwfase zat, wat soms technische uitdagingen met zich meebracht. We stuitten af en toe op zaken die we niet hadden kunnen inschatten. Maar ik denk dat we daar beiden van geleerd hebben, want tegenwoordig lopen we nauwelijks nog tegen complicaties aan."

"Wat ik waardeer, is het persoonlijke contact. De Customer Success Manager is altijd goed bereikbaar, denkt met ons mee en zorgt ervoor dat we snel kunnen schakelen."

De voordelen van Soorce


Kandidatenlijsten

Martijn: "Er zijn verschillende voordelen aan de kandidatenlijsten van Soorce. Ten eerste helpt het ons de markt goed in kaart te brengen. Wanneer ik een bepaald profiel zoek, krijg ik niet alleen een lijst van kandidaten die voldoen aan de criteria, maar ook inzicht in de bedrijven waar ze momenteel werken. Dit biedt ons commercieel inzicht, omdat we daarmee indirect marktonderzoek doen."

Daarnaast vergroot Soorce ons netwerk aanzienlijk. Natuurlijk leiden niet alle contacten direct tot een dienstverband, maar we zien wel een enorme groei in het aantal connecties, wat weer leidt tot tweede- en derdegraads connecties. Dit versterkt ook weer de basis voor toekomstige wervingscampagnes."

Wat betreft de rechtstreekse plaatsingen: die zijn misschien niet enorm in aantallen, maar we hebben wel waardevolle successen behaald. Een voorbeeld is een kandidaat met een moeilijk te vinden technisch profiel, die ik anders waarschijnlijk niet had gevonden of via een externe partij had moeten aantrekken. Dit maakt het gebruik van Soorce voor ons zeker waardevol."

"De kandidatenlijsten van Soorce bieden commercieel inzicht en versterken ons netwerk voor toekomstige campagnes."


LinkedIn berichten campagnes

Martijn: "Wat we vooral waarderen aan de berichtencampagnes van Soorce, is de mogelijkheid voor maatwerk. We starten met de eerste opzet van Soorce, maar hebben de vrijheid om de berichten aan te passen aan de tone of voice die het beste bij de campagne, de doelgroep of de recruiter past. Dit zorgt ervoor dat de berichten goed aansluiten bij onze eigen stijl en de specifieke behoeften van de doelgroep, waardoor we het bericht echt onze eigen draai kunnen geven."

"Een groot voordeel is dat we, zodra de campagne draait, er weinig omkijken naar hebben. De recruiter hoeft alleen de opvolging goed te plannen en kan, als er geen reactie komt, besluiten om de kandidaat later opnieuw te benaderen."  

Zouden jullie Soorce aanbevelen?

Martijn: "Ja en nee. Het klinkt misschien een beetje flauw, maar ik zeg 'nee' puur omdat ik mijn concurrenten niet wijzer wil maken dan ze al zijn. Maar als ik eerlijk ben, werkt Soorce heel goed voor ons. Het is een waardevolle aanvulling op de bredere wervingsstrategie die we uitvoeren."

Kies jij voor the new way of sourcing?

Of bel ons: 020 – 30 86 073
Gepersonaliseerde zoekstrategie
Effectieve LinkedIn-campagnes
Online dashboard